Заява Асоціації «Професійний Уряд»

 

Заява Асоціації «Професійний Уряд» щодо законопроекту № 1066-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо перезавантаження влади» від 10.09.2019 року.

 

Асоціація українців-випускників провідних університетів світу “Професійний уряд” підтримує ініціативу модернізації державного управління, запропоновану проектом Закону “Про внесення змін до деяких законів України щодо перезавантаження влади” № 1066-IX, зокрема запровадження контрактних умов працевлаштування на державній службі та вдосконалення системи оцінювання результатів службової діяльності. Разом з тим висловлюємо наші ключові зауваження та пропозиції щодо вдосконалення цієї законодавчої ініціативи.

Вимога стратегічного бачення трансформації державного управління. Суб’єкт законодавчої ініціативи не пропонує суспільству стратегічного бачення подальшого реформування системи державного управління і без громадського обговорення бачення реформи та змін до Стратегії реформи державного управління одразу пропонує зміни до профільного законодавства.

Потреба юридичної визначеності гарантій, прав та обов’язків державних службовців. Пропонована проектом закону відмова від поширення трудового законодавства на сферу державної служби у питаннях, що не врегульовані спеціальним законодавством про державну службу, створює загрозу прогалин у юридичному регулюванні державної служби (зокрема у питаннях оплати праці, часу відпочинку та інших соціальних гарантій). Вважаємо, що трудові відносини на державній службі мають відповідати засадам трудового законодавства та виступаємо проти виведення державних службовців зі сфери дії трудового законодавства. Наявність прогалин законодавчого регулювання в свою чергу створює загрозу свавілля керівництва у питаннях прав та обов’язків державних службовців.

Забезпечення автономності державної служби та обмеження політичного впливу на неї. Вважаємо, що запропонована проектом закону можливість звільнення державного службовця на підставі вже першої негативної оцінки, а також звільнення державних службовців категорії “А” тільки на підставі подання, внесеного відповідним міністром чи керівником центрального органу виконавчої влади (ЦОВВ) протягом одного року з моменту призначення такого міністра чи керівника ЦОВВ, створює передумови для зловживань та суперечить автономності державної служби від політичної кон’юнктури і захищеності державних службовців від безпідставних звільнень чи переміщень. Ми переконані, що автономність державної служби покликана забезпечити інституційну сталість державного апарату незалежно від результатів змагань за політичні посади.

Рекомендуємо передусім вирішити питання майбутнього чинної Стратегії реформування державного управління до 2021 року шляхом проведення широких публічних консультацій із громадськістю та міжнародними партнерами, що підтримують підвищення якості урядування в Україні.

Рекомендуємо за результатами розгляду законопроекту в першому читанні доопрацювати проект закону із залученням громадськості та міжнародних партнерів.

Сподіваємось на співпрацю і готові й надалі долучатися до розробки стратегічних напрямів вдосконалення державного управління на засадах забезпечення меритократії, доброчесності та гідної оплати ефективної праці державних службовців

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.